Wednesday, September 26, 2012

BC Canada to Oklahoma Day 5 & 6




Morning came early in Colorado. Once again for we decided to eat at the hotel before heading to Kansas.  Chris made one of his "creations" and is quite proud of it....haha

don't ask.


I, on the other hand, had a more recognizeable breakfast.....see.  Well, I ate the bacon and eggs before I thought about a picture....:-) 



Potty break!

 ahhhhhhhh......now I can go on without "floating"!

And the next thing you know..........TADA!


I didn't notice that the state flag was flying opposite the camera lense if you know what I mean.  The lettering was backward....but I didn't want to step out into the highway to get the picture.....Seemed like a bad idea...haha.


What?!!  Not again!

So, we drove and drove and drove until we reached another gas stop and filled up again.


Since it seemed that we had not seen civilization in ages... I thought I would take a picture of this.....strange looking museum..


As we traveled through Kansas we spotted a couple of fires that were raging.  It's been very dry there and some of the people had been hoping for rain soon.



This is the first toll booth that we came to in our travels.


NOW, we'er talking! 


Hey!  TREES and WATER!!.....hahaha


and then.........this for a longggg time.  But at least it wasn't brown.....:-)


We had driven over520 miles today and wanted to grab something to eat and find a hotel.  So, we did.  and we did it so fast that we forgot to take pictures of those "slammin" ribs and baked beans we had for dinner at a place called...."Hog Wild Bar- B- Que.....Soooooo, I only caught a picture of Chris eating his desert from an icecream store across the street from the resturant.....:-)

I decided to let him take in ALL the calories on that one!  I very strategically declined to have even one bite....ha.  But I was sure enjoying the "idea" of eating one...hahah.  We found a Quality Inn around the corner and settled in the for the night.

  DAY 6

It stormed like crazy all night long.  Very severe lightening and thunder that we don't usually experience in British Columbia.  It was pouring rain when we got up and I knew that Ms Vickey was going to get a good soaking on the way down the road.


and we went out into the "night" morning.......


after a while it started to lighten up a bit, but the sky did not look promising.....




See......getting better all the time......:-) 



but the longer we went, the lighter it got and the more promising it seemed to be in regard to the weather......:-). And then before we knew it, Whoooo hooooo!






We stopped for a potty break and gas and to check on the bikes.  Ms vickey and Maj were soaked.  First time ever in that kind of rain......:-(  Poor thing.....


 But I was glad to see my state flag flying high......:-)


the rest stop was glad to see us too! haha



and some of the truckers that didn't have the extended cab thingee had to find some where to sleep off the storm.....I guess it was too cramped in his little cab.


and on the way back from the potty break, we noticed that the tail light of our trailer was falling apart!  But Christo saved the day!.....:-)



yep....shrink wrap and wire......haha.....why did we have shrink wrap in the car???  I have no idea, but it sure came in handy today!


The further we went into the state, the more of these we saw.....:-).  somebody is looking for some oil.



and you gotta love the red clay dirt....:-).  Well, unless you want to plant a garden.  then you'll need some help with the soil....ha

 
Now, is this one of the craziest names for a barbeque resturant you have ever heard? haha



Lawton is my home and I was getting excited about being there for the next two months....:-).


WHAT!?  Wow, my first toll fare with 3 axles......They just about broke the bank! ha


I was so glad when we finally pulled up to our home in Lawton.  We unloaded the bikes and put them in the drive way, pulled everything out of the car and put it in our room, and headed for a serious Chinese dinner.  After which left us sleepy and Christo chillin on the couch...haha.....see.  Those are his toes.....:-)


 I think we are going to sleep really well tonight and look for places to ride tomorrow...:-)

goodnight!

3 comments:

Trobairitz said...

Hooray you made it. I am glad you made it with no issues and that was pretty smart of hubby to fix the tail light with shrink wrap.

I miss the smell of rain. I wish we'd have a nice gully washer then go back to sunshine. Just think of how clean the scooters are now. Maybe the rain washed all the bugs off.

Scootard said...

Slept like a dead man. Even when I got up to use the facilities in the middle of the night and found my air mattress with very little air in it. I decided not to turn the pump on and wake up Mrs. Sleepy Scooterchick. She said it would have okay.

Hopefully the air will hold tonight.

Patricia Carpenter said...

hahaha, no the bugs are still there..Ms Vickey has a "sore" where the tie down rubbed at her paint. I was trying to find some silver nail polish that would touch up the spot without having to do an entire paint job with the dealer..:-(.